top of page

FOREX - лист другу

Я не лікар, і не збираюся тебе лікувати. Я не казкар, тому розповім тобі все, як було насправді. Я просто розкажу тобі про те, як вся ця робота на FOREX відбувалася і відбувається в даний момент у мене.

Не ручаюся за достовірність окремих малозначних деталей, але в цілому — все було саме так.

На FOREX ми вийшли одночасно з моїм товаришем у 2003 р. Обидва перерахували близько 500 доларів і успішно злили їх в перших же двох операціях. Через рік мій друг закінчив свою активність на цьому ринку, втративши близько 5 тис. USD. Я затримався. Результат — мої втрати рік тому складали близько 12 тис. USD. Емоції мої в момент реалізації втрат я тобі можу описати: абсолютне спустошення, солонуватий присмак крові в роті і запаморочення — наче отримав сильний удар в ніс, образа на цей ринок, на свою тупість. І, головне, — неможливість з кимось розділити відчуття своєї невдачі, втрати … Два — три роки тому я годинами сидів вночі перед монітором і дивився на графіки, що рухаються проти моїх позицій, дійшов навіть до того, що почав звертатися до Господа: « Ну ти ж бачиш, о Господи, для чого я все це роблю! Ти ж знаєш, що я хочу щастя своїй родині — щоб мої батьки в старості не відчували потреби, а жили як люди — ні в чому собі не відмовляючи! Мені потрібні гроші, щоб зробити щасливою мою кохану дівчину, і щоб її батьки могли пишатися мною так само, як і мої — я ж і їх підтримаю і забезпечу їм безтурботне життя. Адже вони стільки працювали! Господи! Та я куполи всіх церков у своєму місті покрию золотом! Тільки допоможи мені! Встань на мій бік, Господи! »Ось до чого докотився … Але це ти все, схоже, сам знаєш не гірше за мене.

Я не перший рік в ринку. Я ніс втрати і здійснював помилки. Я торгував на різних тайм фреймах. Я використовува різні індикатори. Свого часу я пройшов через margin call. Але на даний момент я в ринку, я поповнив свій депозит, відбив всі втрати. Рахунок мій живий і досить успішно приростає.

Як я до цього прийшов?

1. Я заспокоївся. Так, я поніс втрати, так у мене утворилися борги, але ЖИТТЯ не скінчилося. І раз гроші є у когось, значить, вони можуть прийти і до мене. Я заспокоївся. АБСОЛЮТНО.

2. Я назавжди попрощатися з грошима, які було надіслано на робочий рахунок. Для мене вони вже не існують. Зате для мене існують гроші, виведені з робочого рахунку, що лягають на мої банківські депозити.

3. Я перестав мріяти Про величезні Миттєві ПРИБУТКИ. Я, справді, рік не працював на реалі, але тримав демонстраційний рахунок, «обкатуючи» свою систему. Я перестав відкривати позиції всередині дня, намагаючись зловити внутрішньоденні коливання курсу валютної пари. Тепер я тримаю позиції по кілька тижнів, а то й місяців, знімаючи від 150 до 600 пунктів прибутку з вдалої оборудки.

4. Я змирився з втратами, які я несу по STOP LOSS. Я не несу інших втрат. Я НІКОЛИ не закриваю збиткову позицію вручну. Всі мої втрати прийняті мною при спрацьовуванні STOP LOSS. Я не маю жодної позиції на ринку без STOP LOSS. У мене немає, і ніколи не буде позиції без STOP LOSS. НІКОЛИ! Це запорука мого виживання на ринку. Без STOP LOSS я приречений. Так, я завжди переношу STOP в беззбиткову позицію, після того як ціна відійде від моєї точки входу на 50-60 пунктів в мій бік, ставлю плаваючий стоп і забуваю про неї. Тому Я завжди спокійний. Багато входів закінчуються з мінімальним прибутком через перенесення стопа в беззбитковість, але мій депозит поки що відносно малий, і я не можу дозволити собі низку значних збиткових угод. Я не ставлю стоп лосс у 50 пунктів. Я не ставлю стоп у 100 пунктах від точки входу. Мій стоп НІКОЛИ НЕ ЗАЛЕЖИТЬ від розміру депозиту. Я ставлю Технічно обгрунтований STOP LOSS. Тільки так. Спрацьовування мого стопа означає, що технічна картина ринку змінилася. Сталося щось, що буде рухати курс у бік прориву, якого я не очікував, і мені потрібно шукати точку входу в напрямку прориву. Мій стоп може стояти і в 76 і в 128 і в 154 пунктах від точки входу, але це ЗАВЖДИ Технічно обгрунтований СТОП. Я не боюся обриву телефонного зв’язку і не нервую, коли обривається Internet. Мої позиції захищені стопами. Тому Я завжди спокійний. У мене просто немає причин переживати.

5. Я зробив ВСІ свої помилки САМОСТІЙНО. Не дивлячись на те, що я прочитав масу літератури з психології і техніці торгівлі. І зробив всі ці помилки я на робочому рахунку. Деякі помилки я повторив не по разу. Тепер у мене є досвід. Мій власний досвід, оплачений мною моїми грошима з моєї кишені. І я готовий поділитися ним з тими, кому мій досвід цікавий. Безкоштовно. Але, навряд чи, цей досвід піде їм на користь. Адже він для них чужий. Кожен втрачений мною долар пройшов через мій рахунок і мій мозок. Я відчув на своїй шкірі кожну свою операцію. А інакше, звідки у мене ці сиве волосся по — твоєму?

6. Я НЕ кидаюся в догонку ЗА ЦІНОЮ або упущеною ТОРГОВОЮ МОЖЛИВІСТЮ. Я заспокоївся (див. пункт 1.) — Адже це не остання в житті торгова можливість. Будуть сотні тисяч подібних можливостей у майбутньому, і я скористаюся ними. Якщо я увійду в ринок за ціною гіршою, ніж планував — я порушу свою систему оцінки ризиків, а це веде до краху.

7. Я навчився ЧЕКАТИ. Я не кожен день відкриваю нову позицію. Немає торгової можливості — немає входу в ринок. Я пропускаю деякі потенційно прибуткові угоди, але мій брокер котирує сім десятків валютних пар, так що вибір у мене достатньо великий.

8. У мене немає планів по прибутку. І НІКОЛИ НЕ БУДЕ. Я НЕ ПОВИНЕН заробити СЬОГОДНІ 20, 50 або 100 доларів. Я НЕ ПОВИНЕН ЗАРОБИТИ СЬОГОДНІ 1% або 1,5% від обсягу свого депозиту. Я ПОВИНЕН використовувати вдалу торгову можливість для входу в ринок і взяти від позиції те, що зумію. Або я спрацював в нуль, перенісши стоп у безубиток, або я вийду з позиції по TAKE PROFIT, або я візьму від позиції все що можна, побачивши, інтуїтивно відчувши, що ринок і далі буде йти в моєму напрямку, тобто 300-600, а то й більше пунктів. Так, може спрацювати і STOP LOSS, але я до цього готовий — адже я обміркував вхід, мій стоп продуманий до дрібниць, і якщо він спрацює — це буде означати тільки одне — ринкова ситуація змінилася, пора закривати купівлі та входити на продаж. Я спокійний і впевнений у собі. Я ГОТОВИЙ ВТРАТИТИ частину депозиту — це плата за ризик.

9. Я користуюся TRAILING STOP. Після вдалого входу в ринок, після перенесення позиції в безубиток, я виставляю плаваючий стоп. Розмір подібного стопа — від 160 до 200 пунктів (залежно від волатильності валютної пари). Так, за такої системи я не закрию позицію на піку прибутку, але ж я завжди можу зробити це вручну. З іншого боку — поступове підтягування стопа заспокоює мене — адже кінцевий прибуток автоматично збільшується. Якщо я увійшов по тренду, незначні в масштабах потужного тренда корекції (до 200 пунктів) навряд чи зачеплять мій trailing stop.

10. Я НІКОЛИ не намагаюся ПРОДАТИ на максимум і КУПИТИ на мінімумі. Ніколи не намагався. І НІКОЛИ НЕ БУДУ намагався це зробити. Моя система цього не дозволяє, а я торгую по системі. Порушення системи веде до краху й розорення, а мені цього не потрібно. Я торги виключно у напрямі тренда І НІКОЛИ НЕ відкриваю позиції проти тренда.

11. Я не торгую на новинах. У момент виходу економічної статистики або протоколів засідань офіційних осіб, всі мої позиції захищені стопами, або закриті. (Див. пункт 5).

12. Я керую своїм депозитам. Я працюю на FOREX, а не граю в рулетку. Я НІКОЛИ НЕ є заручником ситуації. Я не ставлю все на одну позицію. Є чітке правило — 1 000.00 на депозиті дозволяє мені відкрити одну операцію 0,1 лота. 10 тис. доларів — 1 повний лот. Це означає, що я повинен помилитися шість або сім разів поспіль, щоб втратити все. А значить — є можливість відбити втрати, поки мій депозит живий. Але й це занадто ліберальні умови, пора переходити на коефіцієнт 1 операція 0,1 лота на 1,5 тис. і 1 вхід 1 лотом на 15 тисяч доларів. Я ніколи не доведу рахунок до margin call. Якщо я побачу, що довів свій депозит до такого стану, що можу відкрити тільки одну угоду, і постановка технічно обгрунтованого стопа неможлива, я зупинюся та поповню депозит.

13. Я вчуся. КОЖЕН день. Я прочитав багато книжок і статей на тему торгівлі на ринку FOREX. Серед інших, у мене є одна, що найбільш привернула мою увагу книга. Ця книга — «Технічний аналіз» Швагер. Я прочитав її від кірки до кірки. Я можу цитувати деякі абзаци напам’ять. Я можу намалювати по пам’яті багато графіків з цієї книги. Тому, що я читаю її КОЖЕН ДЕНЬ. Це не Біблія, прости, Господи, але щось дуже схоже на неї. Для мене це щось схоже на Біблію. Я читаю її перед сном практично кожен вечір. Я знаю, що з боку це виглядає ненормально, але мене не цікавить чужа думка на цей рахунок. Я ризикую на ринку своїми грошима, і мені наплювати, що думають з приводу мого читання цієї книги оточуючі. Я читаю знову навіть ті абзаци, які знаю напам’ять. І читаю я їх ЩОРАЗУ вдумливо. Я дивлюся на графіки прикладів руху цін, дивлюся на графічні моделі. Коли я в сотий раз читаю цю книгу, я обдумую те, що прочитав. Обмірковую КОЖНУ ПРОПОЗИЦІЮ, КОЖЕН ПРИКЛАД. Якщо збираєшся працювати на FOREX, купи собі цю книгу, і прочитай її вдумливо. І продовжуй читати і засвоювати думки з цієї книги, поки вони не стануть твоїми ДУМКАМИ. Ти ПОВИНЕН довести свої дії на ринку до автоматизму: немає торговельної можливості — НЕМАЄ ВХОДУ, є вхід — Є Технічно обгрунтовані STOP LOSS, є депозит — Є Граничний розмір відкритих позицій.

14. Я читаю новини. Я в курсі, які на сьогодні ставки ЦБ у тих країнах, по валютах яких я працюю. Я в курсі, які технічні перспективи тієї чи іншої валюти. Я в курсі прогнозу по публікуються статистичними даними, і я знаю історію руху цих даних.

15. Я дію на ринку САМОСТІЙНО. Я вивчаю чужий аналіз ринку. Я вислухаю чужу думку, але НІКОЛИ НЕ скористаюсь нею. Якщо моя думка співпала з чужою- що ж, буває. У мене своя точка входу в ринок, своє бачення, де поставити стоп, своя ідея, де зняти прибуток. Мої помилки — це мої помилки, і нічиї більше. Я занадто багато потенційного прибутку упустив, я занадто багато реальних грошей втратив, прислухаючись до чужої думки. Тепер я глухий до чужих порад. Мені не цікаво, де відкрили позиції мої колеги чи друзі. Я ніколи не спитаю їх про відкриті ними позиції. Я ніколи сам не скажу їм, на яких рівнях відкриті мої позиції. Це позбавляє мене від непотрібного мені емоційного напруження, і я не хочу звалювати таку ж напругу на своїх колег і друзів. Так, я можу сказати, де я входив в ринок і на якій підставі я це зробив. Але ВИКЛЮЧНО ПІСЛЯ того, як моя позиція закрита. ПІСЛЯ ТОГО, як зафіксований збиток чи отримано прибуток. НІХТО НЕ ПОВИНЕН ЗНАТИ ПРО МОЇ відкриті позиції, окрім мене. Поки моя позиція відкрита, я не ділюся ні з ким радістю від того, що вдало увійшов в ринок. Поки моя позиція відкрита, я не ділюся ні з ким тим, скільки пунктів залишилося до мого стопа. Тому я емоційно спокійний. І я хочу цього спокою для інших — і не питаю їх про відкриті позиції. З моєї точки зору це вчинок de mauvais ton.

16. У СВОЇЙ торгівлі я користуюся ТІЛЬКИ Технічний аналіз ринку (Див. пункт 14). Я в курсі, що думають про перспективу тієї чи іншої валютної пари фундаменталісти, але я торгую, грунтуючись на графічний, технічний аналіз. І якщо я бачу торговельну можливість, я її використовую, в результаті отримуючи або прибуток, або збиток. Але мій прибуток у сумі ЗАВЖДИ БІЛЬШЕ ЗБИТКУ.

17. Я НЕ відкриваю торгову платформу, ЯКЩО Я випив хоча б келих вина. Я НІКОЛИ не відкриваю і НІКОЛИ НЕ відкрию торгову платформу, якщо я випив хоча б келих вина.

18. Я займаюся спортом.

Я вибрав бодібілдинг. Я не просто читаю, я вивчав спеціальну спортивну літературу, я вивчав літературу по біохімії. Я знаю, як працює людський організм, які механічні та біохімічні процеси відбуваються в м’язах. Будучи аматором за фактом, я ПРОФЕСІЙНО ставлюся до свого захоплення спортом. У мене є СИСТЕМА тренувань. Я вдумливо, відчуваючи роботу кожного м’яза, виконую вправи. Я сконцентрований тільки на виконанні вправи. Коли я працюю з залізом, для мене немає нічого навколо. Адже я — в небезпеці. Я можу випадково нанести собі травму, і, щоб уникнути цього, я технічно правильно і з насолодою виконую вправи. Я гранично зібрано та сконцентрований. Я добре харчуюся, міцно, спокійно і довго сплю. Адже я працюю на ринку FOREX. Я ризикую. Я повинен бути у відмінній формі. Як хижак. З миттєвої реакцією. Почавши займатися спортом, я відчув, що я став іншим — спокійним, витриманим, більш поблажливим до людської дурості. Я повинен досягти успіху в побудові пропорційної, красивої статури. Прогрес йде повільно, але вірно. М’язова маса наростає. Я терплячий. Я нікуди не поспішаю. Чим це за формою відрізняється від роботи на FOREX? Я стрибаю з парашютом. І до, і в момент стрибка, я гранично зібраний та сконцентрований. Адже я — в небезпеці. Під час спуску, лише переконавшись, що все йде нормально, я насолоджуюся польотом. Я повністю розслабляюся тільки опинившись на землі. І, тільки приземлившись, я дозволяю почуттю ейфорії оволодіти мною. Чим це за формою відрізняється від роботи на FOREX?

19. У мене є мета. Я поступово, повільно, але вірно наближаюся до її досягнення. І я вже, приблизно, можу розрахувати, коли я досягну своєї мети. Настане день, і я перестану бути найманцем. Я поступово нарощують свої депозити в банках. На мене вже з підозрою поглядає начальник відділу вкладів мого банку. І, не приховую, це гріє душу. Коли щомісячні виплати відсотків за депозитами перевищать мої щомісячні доходи від роботи клерком у банку, я спокійно покладу на стіл керівника заяву про звільнення. У мене залишаться мої гроші, мої знання, досвід, здібності і маса вільного часу. Я буду ВІЛЬНИЙ і незалежний.


46 переглядів
bottom of page