top of page

Ера штучного інтелекту (ШІ) почалася - Білл Ґєйтс


За все своє життя я бачив дві демонстрації технологій, які вразили мене своєю революційністю.

Перший раз це було в 1980 році, коли я вперше познайомився з графічним інтерфейсом користувача - попередником кожної сучасної операційної системи, включаючи Windows. Я якось сидів із людиною, яка показувала мені демо-версію, блискучим програмістом на ім'я Чарльз Сімоні, і ми відразу ж почали мозковий штурм, сфокусувавши на тому, що ми могли б зробити з таким зручним для користувача підходом до роботи з комп'ютером. Зрештою, Чарльз приєднався до Microsoft, Windows стала основою Microsoft, і наші роздуми після цієї демонстрації допомогли визначити порядок денний компанії на наступні 15 років.

Другий великий сюрприз стався лише торік. До того, я вже зустрічався з командою OpenAI 2016 року і був вражений стабільним прогресом. І десь у середині 2022 року я був настільки натхненний їхньою роботою, що поставив перед ними завдання: навчити штучний інтелект скласти іспит з біології (Advanced Placement). Зробіть так, щоб він був здатний відповідати на питання, яким він не був навчений. (Я вибрав AP Bio, тому що цей тест є чимось більшим, ніж просте повторення наукових фактів — він вимагає від вас критичного мислення в галузі біології). Якщо ви зможете це зробити, сказав я тоді, то ви здійсните справжній прорив.

Я думав, що на це завдання у них піде два-три роки. Вони закінчили її лише за кілька місяців.

У вересні, коли я знову зустрівся з ними, я з трепетом спостерігав, як вони ставили GPT, своєї моделі ІІ, 60 питань з кількома варіантами відповідей з іспиту AP Bio - і на 59 з них ШІ відповів правильно. Потім він написав неабиякі відповіді на шість відкритих питань іспиту. Ми залучили стороннього експерта, який оцінив цей тест, і GPT отримав 5, максимально можливий бал, еквівалентний отриманню А або А+ за курсом біології на рівні коледжу.

Після того, як GPT пройшов тест, ми поставили йому ненаукове запитання: "Що ви скажете батькові з хворою дитиною?" Він написав вдумливу відповідь, яка, мабуть, була кращою, ніж відповіла б більшість із нас, які перебували в кімнаті. Весь цей досвід був просто приголомшливим.

Я зрозумів, що щойно побачив найважливіше досягнення в технології з часів графічного інтерфейсу користувача.....


Білл Ґейтс

21.03.23.


28 переглядів
bottom of page